ATL vs. BTL

  • AUDIENTA
    In timp ce promovarea „above the line” (ATL) se adreseaza unei audiente largi, promovarea „below the line” (BTL) se adreseaza indivizilor pornind de la anumite nevoi si preferinte ale acestora.
  • OBIECTIVE
    Promovarea ATL creste notorietatea unui brand sau produs, in timp ce promovarea BTL genereaza vanzari.
  • EVALUARE
    Promovarea ATL este greu masurabila. Promovarea BTL este masurabila, dat fiind ca veniturile din vanzarile generate pot fi evaluate in comparatie cu investitia facuta.
  • ARIA DE CUPRINDERE
    Activitatile de promovare a brandurilor in mass media (televiziune, radio, presa scrisa sau internet - prin bannere online si motoare de cautare) sunt considerate promovare de tip ATL. In schimb, promovarea BTL se refera la comunicare sau publicitate non-media si are un rol tot mai important in mixul de comunicare al companiilor din cele mai diferite industrii. Din punct de vedere al consumatorilor, comunicarea ATL este conventionala si impersonala, insa este mult mai eficienta atunci cand grupul tinta este mare si greu de definit. Princomparatie, promovarea BTL foloseste strategii neconventionale, concentrandu-se pe mijloace directe de comunicare (precum direct mail sau e-mail), si utilizeaza liste de consumatori foarte bine alcatuite pentru a maximiza rata de raspuns. Alte tehnici de BTL sunt caravanele de promovare, promotiile, activitatile de marketing la punctul de vanzare si suporturile de afisare a produselor in magazin. O tehnica BTL uzuala presupune insotirea la punctele de vanzare a produselor din campanie de personal dedicat de vanzare. Aceasta tehnica este folosita de obicei la lansarea unui produs pentru a stimula dorinta consumatorilor de a testa produsul. In aceasta situatie, BTL ajuta comerciantii sa stabileasca o relatie directa cu consumatorii lor, in timp ce prin ATL ar fi dificil de masurat raspunsul clientilor fata de noul produs.
  • DURATA
    Campaniile BTL stimuleaza imediat sau ulterior cumpararea (comensurabila prin volume vandute mai ridicate sau prin sume mai mari obtinute) si sunt de scurta durata. Din punct de vedere al eficientei si costului, cel mai indicat este sa tintiti prin BTL un grup limitat de consumatori.
  • APLICABILITATE
    BTL-ul este o tehnica folosita cu succes pentru produsele in cazul carora consumatorul se bazeaza primordial pe informatii directe si imediate, fiind mai putin indicata pentru produsele ce necesita o informare temeinica in procesul de cumparare. Tehnicile BTL asigura memorabilitatea brandului accentuand in acelasi timp calitatile produsului.

BTL/Promovare

  • - Comercializează marca - Menține în stoc cantități de bunuri mai mari decât în mod obișnuit - Fidelizează clienții - Promovează o anumită marcă prezentând la loc vizibil afișe, stickere, wobblere, sisteme expoziționale, etc - “Împinge” înainte produsul care trebuie promovat
  • Campaniile promoționale de lansare sau de fidelizare sunt susținute de împărțirea unor gratuități (sampling) sau doar de informații utile despre produsul prezentat. Acțiunea se numește BTL (below the line) și este o modalitate de publicitate directă, care “merge” direct la inima consumatorului. Activitatea de promovare a produselor se desfășoară pe stradă, în magazine și hipermarketuri, școli, cinematografe, ștraduri, cluburi și alte locații publice. Echipele de promoteri sunt formate din tineri (fete și/sau băieți) instruiți șă promoveze produsul sau serviciul respectivei companii sau instituții publice.
  • Pentru a asigura calitatea și reușita unei campanii de promovare, punem la dispoziția clienților o rețea funcțională structurată în – - Area manageri regionali ( 8 regiuni + București ) - City manageri – casting / training / transport / supervizare / raportare - Supervisori - Promoteri - Hostesse

Proiecte

Firma are acoperire nationala, insemnand personal calificat, masini, logistica si poate asigura transportul si depozitarea materialelor POSM.
In acelasi timp asigura acoperirea tuturor canalelor de distributie :
  • retail traditional
  • KA local
  • KA international
  • horeca
Logistica promotii
  • depozitare locala in conditii de securitate si igiena a consumabilelor, premiilor, mostrelor etc
  • alimentarea punctelor de premiere cu necesarul zilnic de cadouri, mostre etc
  • alimentarea punctelor de degustare cu necesarul zilnic de produse consumabile
  • dezactivarea si pastrarea echipamentului logistic (standuri, echipamente, consumabile etc) cu posibilitatea de reactivare imediata
Realizarea obiectivelor de calitate si cantitate stabilite pentru locatiile alocate
Intocmirea periodica a rapoartelor de activitate ce vor fi predate la termenele si in conditiile comunicate de catre partener